snow
Teraz:
 -2ºC
śnieg
Max:  +1ºC,  Min:  -1ºC
Polski
English
Deutsch
Pусский
Français

Zabytkowy Ogród Muzeum otwarty jest codziennie od świtu do zmierzchu.
W tym czasie można bezpłatnie zwiedzać następujące obiekty: Amfiteatr, Świątynia Sybilli, Świątynia egipska, Wodozbiór oraz pozostałe obiekty i rzeźby znajdujące się na terenie ogrodów.

You may need to install or upgrade Flash Player.

Visit the Adobe website to get the Flash Player.

Wystawy
 

Plakat kulturalny - Jianping He

Tradycyjnie przez trzy letnie miesiące, od czerwca do końca sierpnia, w Galerii Plenerowej Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie prezentujemy wystawy z cyklu Plakat kulturalny. Tym razem, wyjątkowo jednocześnie, pokażemy prace autorstwa dwóch wybitnych twórców azjatyckich: U.G. Sato oraz Jianpinga He.

U.G. Sato to wielokrotnie nagradzany artysta urodzony w Japonii. Jianping He z kolei to o pokolenie młodszy plakacista pochodzący z Chin. 

Eksponowane w Warszawie prace U.G. Sato z Japonii oraz Jianping He z Chin są próbą odpowiedzi na uniwersalne pytania zadawane przez ludzi na całym świecie, bez względu na płeć, kolor skóry, wyznanie i przekonania.U.G. Sato i Jianping He reprezentują dwa pokolenia grafików, którzy zaistnieli na warszawskim Biennale nie tylko jako uczestnicy, ale także jako jurorzy oraz laureaci nagród. W 1996 roku japoński mistrz Sato poruszył jurorów i widzów mocnym czarno-białym plakatem rysunkowym, ukazującym Tahitankę z trupią czaszką zamiast twarzy. Sześć lat później Jianping He zaszokował wszystkich dwoma plakatami fotograficznymi dotyczącymi klonowania, przedstawiającymi w dużym zbliżeniu ludzkie oczy i uszy nakrapiane krowimi łatami.

Projektanci ci reprezentują dwa pokolenia, dwie tradycje i odmienne środki wyrazu. Tym, co ich łączy, jest chęć mówienia o rzeczach ważnych za pomocą języka graficznego sytuującego się na przecięciu tradycji Wschodu i Zachodu. Są oni przedstawicielami refleksyjnego i osobistego podejścia do projektowania wyrażonego poprzez graficzną syntezę. Podejście to jest bliskie postawie grupy europejskich grafików, w skład której wchodzą również artyści reprezentujący „polską szkołę plakatu” i ich kontynuatorzy. Ową postawę dobrze streszcza maksyma dawnych mistrzów kaligrafii mówiąca o tym, że „serce i ręka muszą pozostawać w harmonii”. Katarzyna Matul

Kuratorem wystawy jest pomysłodawca cyklu, plakacista Michał Batory. Katalogi wystaw zostały z kolei zaprojektowane przez prof. Macieja Buszewicza – kierownika Katedry Książki i Ilustracji na Wydziale Grafiki warszawskiej ASP.

Jianping He (ur. 1973 w Fuyangu, Chiny). W latach 1991–1994 studiował w Chińskiej Akademii Sztuki, następnie na Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Berlinie (1997–2001). W 2011 roku uzyskał tytuł doktora historii kultury na Wolnym Uniwersytecie w Berlinie. Wykładowca na uczelniach artystycznych w Berlinie, Hangzhou i Hongkongu. W 2002 roku założył studio projektowe Hesign w Berlinie, a w 2005 i 2008 roku – w Szanghaju i Hangzhou. Zajmuje się projektowaniem oraz wydawaniem plakatów i książek, kuratoruje wystawy w Europie i Chinach. Laureat wielu prestiżowych nagród, w tym złotych i srebrnych medali na Międzynarodowym Biennale Plakatu w Warszawie (2002, 20010, 2012), Biennale Plakatu w Lahti (2005), Triennale Plakatu w Hongkongu (2004, 2010), Golden Bee w Moskwie (2006) i Międzynarodowym Triennale Plakatu w Toyamie (2012). Członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Grafików (AGI).

 

5.06. - 31.08. 2014

Galeria Plenerowa

Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie

Facebook: https://www.facebook.com/events/766453450061359/

 

Sponsor Galerii Plenerowej:

 
 

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zamknij”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies

Zamknij X